Elektroninių parduotuvių kūrimas: kaip efektyviai reklamuoti?

internetinių parduotuvių kūrimas

Elektroninė parduotuvė sukurta, pradinė reklama padaryta, kas toliau? Ką toliau reikia daryti el. parduotuvės savininkams? Reklamuotis už pinigus.

Pristatysime 3 efektyviausius el. parduotuvių reklamos būdus, kurie veikia Lietuvos rinkoje:

  1. Google AdWords reklama. Išleisti galima tiek, kiek norite – 100 litų per mėnesį ar 500 litų, nesvarbu. Kiek išleisite, tiek lankytojų ir gausite. Ne daugiau ir ne mažiau. Reikia tik susikurti keletą skambių antraščių, numatyti raktinius žodžius ir pirmyn! Jei tai sudėtinga užduotis, yra begalės įmonių ir pavienių konsultantų, kurie padės. Aišku, ne už dyką.
  2. Naujienlaiškiai. Jei el. parduotuvė turi surinkusi nemažai suinteresuotų asmenų el. pašto adresų, galima nusiųsti naujienlaiškius su reklaminėmis žinutėmis ir taip skatinti pardavimus. Aišku, išlieka ir kita problema – iš kur tuos el. paštus gauti? Vienas iš būdų yra nelabai legalus – pirkti jau surinktą duomenų bazę, net jei ir dalis tų paštų paprasčiausiai netikri. Kitas būdas – susirinkti patiems siūlant tam tikrus nemokamus dalykus įvairiuose konkursuose. Tai gali užtrukti, tačiau atsipirks, jei viskas bus daroma pagal reikalavimus. Čia gali prireikti ir el. komercijos sprendimų kūrėjų pagalbos. Elektroninių parduotuvių kūrimas apima ne tik katalogo suprogramavimą, bet ir reikalingų rinkodarai sprendimų integravimą. Vienas tokių ir yra naujienlaiškių siuntimo tarnyba, kuri gali padėti pasiekti registruotus lankytojus ar naujienlaiškiui užsiregistravusius žmones.
  3. Turinio strategija. Naujas dalykas Lietuvoje, tačiau pakankamai efektyvus. Kuriamas turinys, susijęs su prekiaujamomis prekėmis ar paslaugomis. Tai straipsniai, video, pranešimai spaudai, įmonės naujienos, naudojimosi instrukcijos ir pan. Visur minimas parduotuvės pavadinimas arba pateikiama tiesioginė nuoroda į el. parduotuvės puslapį.

Šie trys būdai kol kas Lietuvoje veikia puikiai.

Pasigedote kažko? Paklausite, kur SEO, Facebookas ir baneriai? Jų sąraše nėra specialiai. Baneriai yra sunkiai veikianti interneto reklamos forma, nes jos efektyvumas – labai nedidelis. Nesvarbu, kaip puikiai ta reklaminė antraštė pagaminta… Taigi, pinigai bus išmesti, o jūsų el. parduotuvės pardavimai nepadidėja.

Kita terpė – socialiniai tinklai. Kai kam jie veikia, tačiau reikia turėti daug fanų, kad gautum pakankamą kiekį pirkimų. Iš kur gauti fanų? Pirkti? Tai nelegalu, be to nupirkti fanai dažniausiai jūsų prekės ženklu nesidomi… Reklama forumuose yra gal kiek efektyvesnė, tačiau ji turi būti gerai apgalvota, nes „word of mouth“ reklama gali būti itin efektyvi. Deja, Lietuvoje nėra itin daug forumų, taip pat mažai nišinių aktyvių forumų, todėl su didele kampanija gali kilti sunkumų.

SEO daug kam atrodo panacėja, tačiau taip nėra. Tai ilgalaikis procesas, todėl greitų rezultatų nebus. Dėl to efektyvumas gana nedidelis, sunkiai pamatuojamas. Pagrindinę SEO optimizaciją turėjo padaryti el. parduotuvės kūrėjai, tad reikia vėl bendrauti su jais ir aiškintis, kokie tiksliai veiksmai buvo daromi, norint pasiekti iškeltus tikslus. Internetinių parduotuvių kūrimas yra ne tik „nuogas“ programavimas, bet ir pagrindinių SEO principų įgyvendinimas – tvarkingas kodas, nuorodos, interneto puslapio adresas ir t.t. Dėl to reikalaukite vidinio SEO iš kūrėjų.

Dirbti galima su visais minėtais būdais, tačiau prieš tai būtina pasikonsultuoti su elektroninių puslapių kūrėjais ir kitų sričių specialistais.