Verslo vertinimo paslauga leidžia ir įvertinti įmonės padėtį rinkoje, numatyti galimybes ir plėtros planus. Egzistuoja skirtingi verslo vertinimo metodai. Kuo jie skiriasi ir kurį iš jų reikėtų pasirinkti būtent Jums?
Kalbant apie verslą, turto vertintojai turto vertinimą atliekama dėl įvairių priežasčių. Ruošiantis parduoti arba įsigyti įmonę, planuojant ją reorganizuoti, nustatant prekinio ženklo vertę. Tai aktualu ir įmonės likvidavimo atveju. Norint atlikti tikslų ir kokybišką verslo vertinimą, būtina kreiptis į profesionalius turto vertintojus. Jie veikia laikydamiesi Lietuvos turto ir verslo vertinimo įstatymų, kitų teisės aktų, dirba atsižvelgdami į tarptautinius vertinimo reikalavimus.
Verslo vertinimas atliekamas pagal kelis skirtingus metodus. Aptarkime pagrindinius iš jų:
Vienas dažniausiai naudojamų tai Pajamų metodas. Įmonės vertės nustatymas vyksta remiantis jos veiklos istorijos analize. Taip pat vertinamos bendrosios konkrečios verslo šakos perspektyvos rinkoje. Galutinė vertė bei aktualios finansinės prognozės apskaičiuojamos atsižvelgus į gautą informaciją. Tai didelio profesionalumo, žinių ir tikslumo reikalaujantis metodas, tačiau jis leidžia efektyviai vertinti individualią įmonės situaciją, prognozuoti plėtros planus.
Taip pat gali būti pasitelkiamas vadinamasis Lyginamosios vertės metodas. Analizuojama ir lyginama rinkos vertė panašių įmonių, kurios atstovauja tą pačią verslo šaką, veikia viename sektoriuje. Naudojant šį metodą, lyginami įvairūs rodikliai, kurie leidžia įvertinti įmonės vertę rinkoje. Tai – pajamos, pardavimai, sandorių duomenys, akcinės rinkos kainos biržoje ir kita. Siekiant kokybiškai nustatyti verslo vertę, turi būti labai tiksliai apskaičiuojami šių rodiklių vidurkiai.
Dar vienas metodas, leidžiantis paskaičiuoti rinkos kainą – Turto vertinimas. Jo principas – įmonės balanse esančio turto apskaičiavimas (tai apima tiek ilgalaikį turtą, atsargas, tiek esamuoju laikotarpiu gaunamas pajamas). Rinkos kainai paskaičiuoti, iš šio turto atimami visi įsipareigojimai (banko paskolos, skolos tiekėjams ir kt.). Verta pastebėti, kad naudojant turto vertinimo metodą, neatsižvelgiama į įmonės prestižą, jeigu jis neatsispindi tiesioginiame balanse: į skaičiavimus nepatenka klientų lojalumas, prekės ženklai, reitingai, įvertinimai ir panašiai. Turto vertinimas dažniau naudojamas, kai įmonė planuoja likvidaciją, norima nutraukti veiklą.